Με αφορμή τον βροχερό καιρό των τελευταίων ημερών ξεκινήσαμε τη θεματική ενότητα για την βροχή!!!
Πώς γράφεται η λέξη βροχή;; από ποια γράμματα αποτελείται; βάλαμε στη σειρά τα γράμματα, συνθέτοντας την λέξη..
Αφού το δούλεψαμε όλοι στην παρεούλα κάναμε και ένα φύλλο εργασίας για εμπέδωση..
Ακούσαμε το ποίημα το ποταμάκι του Ζ.παπαντωνίου από τη φωνή του Γ.Ζουγανέλη..
Διαβάσαμε και την εικονοϊστορία...
Αλήθεια, τι χρειαζόμαστε όταν βρέχει;; για να προστατευτούμε από τη βροχή..
Πώς γράφεται η λέξη βροχή;; από ποια γράμματα αποτελείται; βάλαμε στη σειρά τα γράμματα, συνθέτοντας την λέξη..
Διαβάσαμε το βιβλίο "το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα" της Μαντούβαλου.
Συζητήσαμε για το περιεχόμενο του... και κυρίως για το ταξίδι που κάνουν οι σταγόνες.. έτσι μάθαμε για τον κύκλο του νερού και το ασταμάτητο ταξίδι των σταγόνων..Ακούσαμε το ποίημα το ποταμάκι του Ζ.παπαντωνίου από τη φωνή του Γ.Ζουγανέλη..
Διαβάσαμε και την εικονοϊστορία...
Ζωγραφίσαμε το ποίημα και φτιάξαμε ένα ωραίο βιβλίο για την βιβλιοθήκη της τάξης μας.
Διαβάσαμε επίσης το βιβλίο "πέφτει, πέφτει η σταγόνα"
Σε φύλλο εργασίας κόψαμε και κολλήσαμε τα στάδια από τον κύκλο του νερού.
γράψαμε και τους αριθμούς.. έτοιμη η εργασία μας..
Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού.. τα παιδιά έγιναν σταγόνες..
αρχικά οι σταγόνες βρισκόταν στη θάλασσα..
ο ήλιος άρχισε να τις ζεσταίνει και να τις ανεβάζει ψηλά..
συγκεντρώθηκαν σε ένα σύννεφο, ψηλά στον ουρανό..
έγιναν πολλές.. πάρα πολλές.. ακόμα πιο πολλές. τα σύννεφο έγινε κατάμαυρο..
Αλήθεια, τι χρειαζόμαστε όταν βρέχει;; για να προστατευτούμε από τη βροχή..
Βλέπουμε το αδιάβροχο ενός παιδιού, το φοράμε όλοι και φυσικά φωτογραφιζόμαστε....
Ανοίγουμε την ομπρέλα και μπαίνουμε από κάτω.. δυο δυο στην ομπρέλα δυο δυο..
Ανοίγουμε την ομπρέλα και μπαίνουμε από κάτω.. δυο δυο στην ομπρέλα δυο δυο..
Χρησιμοποιώντας τον πίνακα αναφοράς, σε φύλλο εργασίας κυκλώνουμε τις λέξεις ΑΔΙΑΒΡΟΧΟ, ΓΑΛΟΤΣΕΣ, ΒΡΟΧΗ, ΟΜΠΡΕΛΑ...
Συζητάμε για τα διάφορα είδη βροχής..ψιχάλα, δυνατή βροχή, μπόρα.. Σε κινητικό παιχνίδι περπατάμε ανάλογα με το είδος της βροχής!
Σειρά έχει η τέχνη και ο Πιερ Ωγκυστ Ρενουάρ και ο πίνακας "Ομπρέλες"
Παρατηρήσαμε τον πίνακα... τι απεικονίζει;; τι κρατούν οι άνθρωποι του πίνακα;; τι ρούχα φορούν;; τι χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος;; γιατί;
Ενώσαμε τα κομμάτια του παζλ και φτιάξαμε τον πίνακα..
Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πείραμα για την βροχή, καθώς στα παιδάκια μας αρέσουν ιδιαίτερα τα πειράματα... έτσι πήραμε ένα κατσαρολάκι με νερό, το βάλαμε στην ηλεκτρική κουζίνα για να ζεσταθεί αρκετά.. στη συνέχεια βάλαμε από πάνω το γυάλινο καπάκι..τα σταγονίδια που συγκεντρώθηκαν στο καπάκι έγιναν στάλες της βροχής..
Ορίστε και η εργασία μας.....
Παίζουμε με τα σύννεφα και τις σταγόνες..Στην παρεούλα με καρτέλες βάζουμε στα σύννεφα τόσες σταγόνες όσες λέει ο αριθμός..
Το ίδιο δουλεύουμε και σε φύλλο εργασίας...
Σειρά έχει η τέχνη και ο Πιερ Ωγκυστ Ρενουάρ και ο πίνακας "Ομπρέλες"
Παρατηρήσαμε τον πίνακα... τι απεικονίζει;; τι κρατούν οι άνθρωποι του πίνακα;; τι ρούχα φορούν;; τι χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος;; γιατί;
Ενώσαμε τα κομμάτια του παζλ και φτιάξαμε τον πίνακα..
Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πείραμα για την βροχή, καθώς στα παιδάκια μας αρέσουν ιδιαίτερα τα πειράματα... έτσι πήραμε ένα κατσαρολάκι με νερό, το βάλαμε στην ηλεκτρική κουζίνα για να ζεσταθεί αρκετά.. στη συνέχεια βάλαμε από πάνω το γυάλινο καπάκι..τα σταγονίδια που συγκεντρώθηκαν στο καπάκι έγιναν στάλες της βροχής..
Παίζουμε με τα σύννεφα και τις σταγόνες..Στην παρεούλα με καρτέλες βάζουμε στα σύννεφα τόσες σταγόνες όσες λέει ο αριθμός..
Το ίδιο δουλεύουμε και σε φύλλο εργασίας...
Συζητήσαμε για την χρησιμότητα και τη σωστή χρήση του νερού.
Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς σε όλες τις ιδέες των παιδιών..
Αποτυπώσαμε τις απόψεις μας με τη ζωγραφική..
Μιλήσαμε για τα ακραία φαινόμενα της ξηρασίας και της πλημμύρας.. είδαμε εικόνες, προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε..
Φτιάξαμε και μια κατασκευή με τρισδιάσταστη ομπρέλα..
Και επειδή βροχή χωρίς ουράνιο τόξο δεν γίνεται, βρήκαμε αφορμή να μιλήσουμε γι αυτό!!!
Διαβάσαμε το βιβλίο "το παραμύθι με τα χρώματα"
Συζητήσαμε για το περιεχόμενό του..
Παρατηρήσαμε εικόνες και διαπιστώσαμε από ποιά χρώματα αποτελείται το ουράνιο τόξο...
Φτιάξαμε και μια κατασκευή με τρισδιάσταστη ομπρέλα..
Και επειδή βροχή χωρίς ουράνιο τόξο δεν γίνεται, βρήκαμε αφορμή να μιλήσουμε γι αυτό!!!
Διαβάσαμε το βιβλίο "το παραμύθι με τα χρώματα"
Συζητήσαμε για το περιεχόμενό του..
Παρατηρήσαμε εικόνες και διαπιστώσαμε από ποιά χρώματα αποτελείται το ουράνιο τόξο...
φτιάξαμε κι έναν πίνακα αναφοράς..
και φύλλο εργασίας...
Κάναμε με τα παιδιά το πείραμα για τη δημιουργία του ουράνιου τόξου..τι χρειαστήκαμε;; ένα διάφανο μπωλ με νερό, ένα cd και ένα φακό...
Τα παιδιά αποτύπωσαν το πείραμα με τη ζωγραφική..
και ένα αίνιγμα για το ουράνιο τόξο...
Κάναμε με τα παιδιά το πείραμα για τη δημιουργία του ουράνιου τόξου..τι χρειαστήκαμε;; ένα διάφανο μπωλ με νερό, ένα cd και ένα φακό...
Τα παιδιά αποτύπωσαν το πείραμα με τη ζωγραφική..
και ένα αίνιγμα για το ουράνιο τόξο...
Ακούσαμε και ένα όμορφο τραγούδι.. το ακούσαμε και προβληματιστήκαμε.. έρχεται ουράνιο τόξο και στην ψυχή μας;; μα φυσικά!! μετά από μια "μπόρα"...
Κι επειδή μας αρέσουν τα παιχνίδια.. ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γεμάτο χρώματα!
Τελείωσαμε με μια ομαδική κατασκευή.. η πόλη με το ουράνιο τόξο και η πόλη χωρίς ουράνιο τόξο..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου