Ένα από τα πρώτα θέματα που διαπραγματευτήκαμε για τη φετινή χρονιά είναι "Η οικογένεια". Στα παιδιά αρέσει να μιλούν για αυτά που συμβαίνουν στο σπίτι τους και να μεταφέρουν τις εμπειρίες τους στο σχολείο. Αδράξαμε λοιπόν την ευκαιρία και οργανώσαμε ποικίλες δραστηριότητες.
Ξεκινήσαμε με τα παιδιά να μας μιλούν για την οικογένεια τους, από ποιους αποτελείται και λίγα λόγια για τον καθένα.. Μας τα είπαν όλοι με τη σειρά!!!
Καταλήξαμε λοιπόν ότι οι οικογένεις των παιδιών έχουν: μαμά, μπαμπά, αδέρφια και κάποιες παππού και γιαγιά..
Φτιάξαμε τον παρακάτω πίνακα αναφοράς..
Τα παιδιά ζωγράφισαν τις δικές τους οικογένειες ... μέτρησαν τα μέλη της και έγραψαν τον αριθμό..(όσοι μπορούσαν φυσικά).
Έτσι καταλήξαμε στον παρακάτω πίνακα..
Ποιά έχει τα περισσότερα μέλη; Η οικογένεια της Δέσποινας..
Την άλλη μέρα τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους οικογενειακές φωτογραφίες.. Το έκαναν με πολλή χαρά!!!Τις είδαμε όλοι μαζί και τις σχολιάσαμε. Στη συνέχεια διακόσμησαν μια γωνιά της τάξης μας..
Είδαμε εικόνες από διάφορα είδη οικογενειών.. Οικογένειες με πολλά μέλη, με λίγα, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες άλλων εποχών.. Συζητάσαμε με αφορμή τις εικόνες..
Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τις λέξεις ΜΑΜΑ, ΜΠΑΜΠΑΣ, ΠΑΠΠΟΥΣ, ΓΙΑΓΙΑ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ.
Αγαπημένο παιχνίδι που παίζουμε συχνά, αφού τα παιδιά εξασκηθούν στο να αναγνωρίζουν τις λέξεις, είναι να κρύβει η κυρία μία από τις καρτέλες και τα παιδιά να προσπαθούν να εντοπίσουν τη λέξη που λείπει..
Σε φύλλο εργασίας εντοπίζουν τις λέξεις με τις οποίες είχαμε δουλέψει... Ποιο ρόλο έχουν τα μέλη της οικογένειας στο σπίτι; Ποια πράγματα κάνει ο καθένας;
Μπορείτε να πάρετε μια γεύση από αυτά που μας είπαν τα παιδιά!!!
Παίζοντας παντομίμα υποδυθήκαμε τη μαμά , τον μπαμπά ή τα παιδιά... Ένα , κάθε φορά , παιδί παρίστανε με κινήσεις μια από τις παραπάνω δραστηρότητες και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να καταλάβουν. Τους άρεσε ιδιαίτερα..
Στη συνέχεια συζητήσαμε για όλα αυτά τα πράγματα που κάνουμε μαζί με την οικογένεια μας..
Τα παιδιά μίλησαν για τις δικές τους οικογένειες...
Είδαμε τον πίνακα αναφοράς από το μπλογκ της Ζήση Ανθής και προσπαθήσαμε να "διαβάσουμε" βλέποντας τις εικόνες..
Στη συνέχεια ζωγράφισαν...... Τι κάνουν όλοι μαζί;;;;
Πηγαίνουν εκδρομή με το λεωροφείο.. |
Φτιάχνουν μπισκότα |
Τρώνε στην ταβέρνα |
Φτιάχνουν κέικ... |
Κάνουν ποδήλατο... |
Πηγαίνουν στο σινεμά.. |
Πηγαίνουν και αγοράζουν παιχνίδια... |
Είδαμε και σχολιάσαμε πίνακες ζωγραφικής...
Τι κάνει η οικογένεια στον πίνακα; από πόσα μέλη αποτελείται; είναι μια οικογένεια στην Ελλάδα που ζούμε; |
Που βρίσκεται η οικογένεια του πίνακα; τι κάνει; από πόσα μέλη αποτελείται; |
Διαβάσαμε το βιβλίο "Η πάπια που ήθελε να γίνει μαμά" και συζητήσαμε για την περίπτωση, όπου μια οικογένεια δεν έχει δικά της παιδιά και παίρνει από μια άλλη μαμά..
Πώς δημουργείται μια οικογένεια.. ο παραδοσιακός τρόπος φαίνεται στις παρακάτω εικόνες..
Γάμος, εγκυμοσύνη, παιδιά.....
Βέβαια μπορεί να ακολουθηθεί και διαφορετική σειρά.... Εμείς όμως προτιμήσαμε τον παραδοσιακό τρόπο..
Και άλλες εικόνες που μπήκαν στη σειρά.. Ο κύκλος της ζωής του ανθρώπου..
Διαβάσαμε το βιβλίο "ΜΑΜΑ" και μιλήσαμε για τη σημασία της δικής μας μαμάς στη ζωή μας..
Διαβάσαμε το ποίημα "η γελαστή οικογένεια" και μιλήσαμε για το περιεχόμενο του. Στη συνέχεια απομονώσαμε κάποιες λέξεις και προσπαθήσαμε να τις εντοπίσουμε μέσα στο κείμενο..
Τα παιδιά στο ολοήμερο έφτιαξαν ένα βιβλιαράκι για την οικογένεια..
Η ενότητα έκλεισε με μια κατασκευή.. Φτιάχνω το σπίτι μου και βάζω μέσα την οικογένεια μου..
Καλή και δημιουργική συνέχεια να έχουμε!!!
Συντάχθηκε από την Κωνσταντίνου Αναστασία..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου