Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

 Μέσα στη θεματική ενότητα χειμώνας, και αφού μιλήσαμε για την τήξη κ πήξη, επισκεφτήκαμε για λίγο τους πόλους.. Επειδή όμως περνούσαμε ωραία παραμείναμε περίπου δυο βδομάδες και μάθαμε πάρα πολλά!!

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή... Ιστόγραμμα για ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών για το θέμα..


 

Που υπάρχουν πάγοι στη γη; Στον Βόρειο κ το Νότιο πόλο. Ψάξαμε στην υδρόγειο σφαίρα κ καταλήξαμε ότι ο Βόρειος πόλος (Αρκτική) είναι στο κεφάλι της γης , ενώ ο Νότιος Πόλος (Ανταρκτική) χαμηλά στην κοιλιά της.



 

Βρήκαμε πληροφορίες και είδαμε βιντεάκια στο διαδίκτυο κ αφού μάθαμε ποια ζώα κατοικούν στους δυο αυτούς πόλους φτιάξαμε τον δικό μας χάρτη..




Ξεκινήσαμε από το Βόρειο πόλο και τη βασίλισσα της Αρκτικής, την πολική αρκούδα.. Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι..

Μάθαμε πολλές πληροφορίες...και πήραμε πολλές ιδέες από το blog της συναδέρφου, Ειρήνης Πετρίδου. Ειρήνη, σ΄ ευχαριστούμε για το υλικό!

Μάθαμε από ποια μέρη αποτελείται το σώμα της..



 
Στη συνέχεια τη ζωγραφίσαμε...



Μάθαμε πως αν σηκωθεί στα δυο πόδια, το ύψος της φτάνει ως και τα 3 μέτρα.. φανταστήκαμε πόση μπορεί να είναι η πατούσα της... και τη μετρήσαμε με τη δική μας..





Διαβάσαμε τη ιστορία της Λίτσας της Αρκουδίτσας και με καρτέλες οργανώσαμε το εβδομαδιαίο της μενού..






Συμπληρώσαμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας...









Διαβάσαμε το βιβλίο "Το μεγάλο κόπλο του Φρέντυ" και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση..






 
Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, όπου τα παιδιά ταΐζουν την αρκουδίτσα..

 
Εντοπίζουμε τα γράμματα της λέξης ΑΡΚΟΥΔΑ

 
Με αφορμή την αρκούδα μάθαμε το γράμμα Α,α

 
Και κάποια ακόμη φύλλα εργασίας




Φτιάξαμε μια όμορφη κατασκευή , χρησιμοποιώντας το ρολό υγείας ως πινέλο και την εφημερίδα..








 


 

Φτιάξαμε κι ένα βιβλιαράκι για την πολική αρκούδα, που το δανειστήκαμε από το blog της συναδέλφου Ειρήνης Πετρίδου.

Μετά την Αρκτική περάσαμε στην Ανταρκτική...στο κάτω μέρος της γης (ή αλλιώς στην κοιλίτσα της γης χαμηλά)

Είδαμε το  σχετικό βίντεο κ πήραμε πολλές πληροφορίες..




 

Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τη λέξη ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ 



 
Μάθαμε τα μέρη από το σώμα του πιγκουίνου...
Πιγκουίνοι και μαθηματικά... Πόσα ψαράκια θα φάει ο πεινασμένος πιγκουίνος;;;







Περπατήσαμε σαν τους πιγκουίνους 


Ο μπαμπάς πιγκουίνος κουβαλάει το αβγό,


Μετά από αυτό καταλάβαμε όλοι πόσο δύσκολο είναι το έργο του μπαμπά, να κουβαλάει συνέχεια το αβγό ανάμεσα στα πόδια του.
 
Είδαμε τον κύκλο της ζωής του πιγκουίνου..
Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες





 Συμπληρώσαμε και το σχετικό φύλλο εργασίας



Και κάποια ακόμη φύλλα εργασίας...


Φτιάξαμε κι ένα βιβλιαράκι με όλα όσα μάθαμε για τους πιγκουίνους..


 

Κάναμε κατασκευές για τον πιγκουίνο (με ιδέες που βρήκαμε στο διαδίκτυο)..
Βάψαμε χάρτινα πιάτα με μαύρο χρώμα από την μία πλευρά.


Διπλώσαμε το πιάτο.. κολλήσαμε ράμφος, ποδαράκια, ματάκια και έτοιμοι οι πιγκουίνοι μας..


 
Τέλος αγαπήσαμε το τραγούδι των πιγκουίνων.. Το ακούγαμε και το χορεύαμε κάθε μέρα..

Στους πάγους όμως εκτός από τα ζώα , ζουν και άνθρωποι.. Οι Ινουίτ ή αλλιώς οι Εσκιμώοι..Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους; τι φορούν; πώς είναι τα σπίτια του; τι τρώνε;; Συγκεντρώσαμε πληροφορίες και απαντήσαμε στα ερωτήματα...


 

Φτιάξαμε και μια όμορφη κατασκευή.. Τα παιδάκια μας ως Ινουίτ- Εσκιμώοι..







 Κι ένα φύλλο εργασίας στα μαθηματικά...


 Στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι αξιολόγησης των νέων γνώσεων. Το παιχνίδι του ΝΑΙ και του ΟΧΙ..





Και ένα τελευταίο φύλλο αξιολόγησης..







Γίναμε πλέον ειδικοί για τη ζωή στους πόλους κ κάναμε πολύ περήφανες τις κυρίες μας..

Και πολύ σύντομα ξεκινάμε νέο ταξίδι......

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

WORLD CHILDREN'S COUNCIL

 

Tο Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει σε ένα έργο eTwinning με τίτλο: “World Children’s Council”  (Παγκόσμιο Συμβούλιο Παιδιών)
                                                  





Το πρόγραμμα αυτό ξεκινά το Φεβρουάριο και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο. Συμμετέχουν 18 σχολεία. 6 από την Ελλάδα, 1 από την Ισπανία, 1 από την Σερβία και 10 από την Τουρκία. Με τα περισσότερα σχολεία συνεργαζόμαστε και στο πρώτο μας για αυτήν την χρονιά Εtwinning το “Let’s Play Every Day”.



Σχετικά με το έργο

Το παιδί ως μικρός άνθρωπος χρειάζεται περισσότερη αγάπη και φροντίδα. Αποτελεί ζωτικό μέρος της κοινωνίας και εγγύηση για το μέλλον της. Από την άποψη αυτή, είναι προς το συμφέρον τόσο του παιδιού όσο και της κοινωνίας να προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών ελεύθερα και ισορροπημένα. Το ελεύθερα και ευτυχώς αναπτυσσόμενο παιδί θα μεταδώσει στο μέλλον και στις επόμενες γενιές ιδέες και αξίες.

«Δεν υπάρχουν μεγάλες εφευρέσεις και πρόοδος όσο ένα μεγαλοφυές παιδί είναι δυσαρεστημένο στον κόσμο.»
 (Albert Einstein)



Επομένως τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται να ονειρεύονται και να ζουν σε έναν καλύτερο κόσμο. Ο κόσμος των ονείρων των παιδιών είναι πολύ ευρύς. Παράλληλα αναπτύσσεται η δημιουργικότητα των παιδιών των οποίων η φαντασία και τα όνειρα υποστηρίζονται. Για το λόγο αυτό, το πρόγραμμά μας απευθύνεται  αποκλειστικά στους μαθητές και στις μαθήτριες του   Νηπιαγωγείου 4-6 ετών.

Στόχοι  του προγράμματος


-Να αναπτυχθεί η φαντασία και η δημιουργικότητα στους μαθητές μας

-Να δημιουργήσουμε μια αίσθηση περιέργειας στους μαθητές μας και να τους ενθαρρύνουμε να κάνουν έρευνα

-Να εργαστούν ατομικά και σε ομάδες

-Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας

-Να αναπτύξουν ένα αίσθημα καθήκοντος και ευθύνης

-Να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση

-Να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση τους

-Να συμβάλλουν στο έργο σε συνεργασία με τα σχολεία εταίρους

-Να εκφράσουν όνειρα και σκέψεις στο δράμα, τη ζωγραφική, το παιχνίδι κ.λπ. χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους έκφρασης


Διαδικασία της εργασίας 

Το πρόγραμμά μας θα πραγματοποιηθεί κατά τους μήνες Φεβρουάριο εως Μάιο του 2021. Ο σχεδιασμός, η διαδικασία υλοποίησής του και τα συνεργατικά προϊόντα θα αποφασίζονται από online επικοινωνίες και διαρκή συνεργασία των μελών του έργου.


Πιο αναλυτικά θα ασχοληθούμε με:

-Σχεδιασμό λογότυπου από τα παιδιά.

-Προβλήματα όπως δίψα, πείνα, έλλειψη εκπαίδευσης κ.λπ. θα ερευνηθούν από το συμβούλιο των παιδιών και θα γίνει παρουσίαση.

-Θέματα στέγης των παιδιών θα μελετηθούν από το συμβούλιο των παιδιών (Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν το σπίτι των ονείρων τους).

-Θέματα ένδυσης (Οι μαθητές με φυσικές βαφές μπορούν να ζωγραφίσουν μπλουζάκια).

-Παιχνίδια για τα παιδιά (Ένα βιβλίο παιχνιδιού μπορεί να δημιουργηθεί με παιδικά παιχνίδια με φυσικά υλικά).

-Τα παιδιά θα συνεργαστούν και θα αποφασίσουν να οργανώσουν τις δραστηριότητες.

-Μέσω των ΤΠΕ, τα παιδιά θα αλληλοεπιδράσουν και θα επικοινωνήσουν τις ιδέες και τις ενέργειές τους.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Να βελτιωθεί η δημιουργικότητα των μαθητών, να ενισχυθεί η αυτοπεποίθησή τους, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους, να αποκτήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, να βελτιώσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.

Καλή αρχή στη νέα μας περιπέτεια...