Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ

 Μέσα στη θεματική ενότητα χειμώνας, και αφού μιλήσαμε για την τήξη κ πήξη, επισκεφτήκαμε για λίγο τους πόλους.. Επειδή όμως περνούσαμε ωραία παραμείναμε περίπου δυο βδομάδες και μάθαμε πάρα πολλά!!

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή... Ιστόγραμμα για ανίχνευση των γνώσεων των παιδιών για το θέμα..


 

Που υπάρχουν πάγοι στη γη; Στον Βόρειο κ το Νότιο πόλο. Ψάξαμε στην υδρόγειο σφαίρα κ καταλήξαμε ότι ο Βόρειος πόλος (Αρκτική) είναι στο κεφάλι της γης , ενώ ο Νότιος Πόλος (Ανταρκτική) χαμηλά στην κοιλιά της.



 

Βρήκαμε πληροφορίες και είδαμε βιντεάκια στο διαδίκτυο κ αφού μάθαμε ποια ζώα κατοικούν στους δυο αυτούς πόλους φτιάξαμε τον δικό μας χάρτη..




Ξεκινήσαμε από το Βόρειο πόλο και τη βασίλισσα της Αρκτικής, την πολική αρκούδα.. Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι..

Μάθαμε πολλές πληροφορίες...και πήραμε πολλές ιδέες από το blog της συναδέρφου, Ειρήνης Πετρίδου. Ειρήνη, σ΄ ευχαριστούμε για το υλικό!

Μάθαμε από ποια μέρη αποτελείται το σώμα της..



 
Στη συνέχεια τη ζωγραφίσαμε...



Μάθαμε πως αν σηκωθεί στα δυο πόδια, το ύψος της φτάνει ως και τα 3 μέτρα.. φανταστήκαμε πόση μπορεί να είναι η πατούσα της... και τη μετρήσαμε με τη δική μας..





Διαβάσαμε τη ιστορία της Λίτσας της Αρκουδίτσας και με καρτέλες οργανώσαμε το εβδομαδιαίο της μενού..






Συμπληρώσαμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας...









Διαβάσαμε το βιβλίο "Το μεγάλο κόπλο του Φρέντυ" και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση..






 
Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, όπου τα παιδιά ταΐζουν την αρκουδίτσα..

 
Εντοπίζουμε τα γράμματα της λέξης ΑΡΚΟΥΔΑ

 
Με αφορμή την αρκούδα μάθαμε το γράμμα Α,α

 
Και κάποια ακόμη φύλλα εργασίας




Φτιάξαμε μια όμορφη κατασκευή , χρησιμοποιώντας το ρολό υγείας ως πινέλο και την εφημερίδα..








 


 

Φτιάξαμε κι ένα βιβλιαράκι για την πολική αρκούδα, που το δανειστήκαμε από το blog της συναδέλφου Ειρήνης Πετρίδου.

Μετά την Αρκτική περάσαμε στην Ανταρκτική...στο κάτω μέρος της γης (ή αλλιώς στην κοιλίτσα της γης χαμηλά)

Είδαμε το  σχετικό βίντεο κ πήραμε πολλές πληροφορίες..




 

Μάθαμε να αναγνωρίζουμε τη λέξη ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ 



 
Μάθαμε τα μέρη από το σώμα του πιγκουίνου...
Πιγκουίνοι και μαθηματικά... Πόσα ψαράκια θα φάει ο πεινασμένος πιγκουίνος;;;







Περπατήσαμε σαν τους πιγκουίνους 


Ο μπαμπάς πιγκουίνος κουβαλάει το αβγό,


Μετά από αυτό καταλάβαμε όλοι πόσο δύσκολο είναι το έργο του μπαμπά, να κουβαλάει συνέχεια το αβγό ανάμεσα στα πόδια του.
 
Είδαμε τον κύκλο της ζωής του πιγκουίνου..
Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες





 Συμπληρώσαμε και το σχετικό φύλλο εργασίας



Και κάποια ακόμη φύλλα εργασίας...


Φτιάξαμε κι ένα βιβλιαράκι με όλα όσα μάθαμε για τους πιγκουίνους..


 

Κάναμε κατασκευές για τον πιγκουίνο (με ιδέες που βρήκαμε στο διαδίκτυο)..
Βάψαμε χάρτινα πιάτα με μαύρο χρώμα από την μία πλευρά.


Διπλώσαμε το πιάτο.. κολλήσαμε ράμφος, ποδαράκια, ματάκια και έτοιμοι οι πιγκουίνοι μας..


 
Τέλος αγαπήσαμε το τραγούδι των πιγκουίνων.. Το ακούγαμε και το χορεύαμε κάθε μέρα..

Στους πάγους όμως εκτός από τα ζώα , ζουν και άνθρωποι.. Οι Ινουίτ ή αλλιώς οι Εσκιμώοι..Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους; τι φορούν; πώς είναι τα σπίτια του; τι τρώνε;; Συγκεντρώσαμε πληροφορίες και απαντήσαμε στα ερωτήματα...


 

Φτιάξαμε και μια όμορφη κατασκευή.. Τα παιδάκια μας ως Ινουίτ- Εσκιμώοι..







 Κι ένα φύλλο εργασίας στα μαθηματικά...


 Στο τέλος παίξαμε ένα παιχνίδι αξιολόγησης των νέων γνώσεων. Το παιχνίδι του ΝΑΙ και του ΟΧΙ..





Και ένα τελευταίο φύλλο αξιολόγησης..







Γίναμε πλέον ειδικοί για τη ζωή στους πόλους κ κάναμε πολύ περήφανες τις κυρίες μας..

Και πολύ σύντομα ξεκινάμε νέο ταξίδι......

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου