Τι είναι τα προγράμματα STEAM; (Είναι τα αρχικά από τις λέξεις Science Technology Engineering Arts & Mathematics)
Τα STEAM είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση της μάθησης που χρησιμοποιεί την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως σημεία πρόσβασης για την ανάπτυξη της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές που συμμετέχουν στη βιωματική μάθηση, να εξοικειώνονται με την επίλυση προβλημάτων, να μαθαίνουν να εργάζονται και να συνεργάζονται μέσα από μια δημιουργική διαδικασία.
Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το παραμύθι "Ο Λύκος και τα 7 κατσικάκια" μέσα από τις θεματικές ενός STEAM.
Αφόρμηση για την ενασχόληση μας αυτή στάθηκε ένα μήνυμα που πήραμε!!!!!!!
Έπρεπε λοιπόν να βοηθήσουμε την μπαλαρίνα, που ήταν και η μασκότ του έργου μας.
Διαβάσαμε το παραμύθι, συζητήσαμε για την υπόθεσή του και βρήκαμε τους ήρωες της ιστορίας. Τους καταγράψαμε σε έναν πίνακα.
MATHS- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ
Bάλαμε στη σειρά τις εικόνες του παραμυθιού και αφηγηθήκαμε την ιστορία..
Σε φύλλο εργασίας βάλαμε στη σειρά τις εικόνες της ιστορίας.
Στην συνέχεια εντοπίσαμε την αρχή , τη μέση και το τέλος της ιστορίας. Είδαμε και συζητήσαμε το τρενάκι της ιστορίας και κάναμε μια κατασκευή για να την πάρουμε στο σπίτι..
ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΗ ΑΡΙΘΜΩΝ
Βάλαμε στη σειρά τους αριθμούς από το 1 εως το 7(με αφορμή τα κατσικάκια) με καρτέλες στην παρεούλα
Στη συνέχεια με κινητικό παιχνίδι μπαίνουν στη σειρά....
Ένας αναλαμβάνει να ελέγξει αν είναι στη σωστή σειρά!
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΑΡΙΘΜΟΥ
Επίσης κάναμε αντιστοίχιση ποσότητας και αριθμού!
Συμπληρώσαμε και το σχετικό φύλλο εργασίας..
Μιλήσαμε και για τα βασικά σχήματα.
Τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν έναν λύκο με τα διαθέσιμα σχήματα.
Και τα αποτελέσματα ήταν κάπως έτσι.....
Παρουσίασα και τη δική μου εκδοχή...
Και το αποτέλεσμα ήταν αυτό..
Μετρήσαμε πόσους κύκλους, τρίγωνα, τετράγωνα και ορθογώνια χρησιμοποιήθηκαν γι αυτόν το λύκο.
ΣΕΙΡΟΘΕΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ
Βάλαμε στη σειρά τα κατσικάκια από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
SCIENCE-ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Πήραμε και νέο μήνυμα από την μαμά κατσίκα, που μας ζητούσε να τη βοηθήσουμε να βρει υλικά, για να τα βάλει στην κοιλιά του λύκου.
Κι ένα από τη μπαλαρίνα μας!!!!
Δεν γινόταν να αγνοήσουμε τόσα μηνύματα... ξεκινήσαμε δουλειά!!!
Βρήκαμε διάφορα απλά υλικά που υπήρχαν στην τάξη και ξεκινήσαμε τους πειραματισμούς....
Κάθε φορά αφήναμε στο νερό ένα υλικό, αφού πρώτα είχαμε σημειώσει σε φύλλο εργασίας την πρόβλεψή μας. Μετά τον πειραματισμό ξανασημειώναμε το αποτέλεσμα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την όλη διαδικασία...
ART- ΤΕΧΝΗ
Η μαμά Κατσίκα χαιρετάει τα παιδάκια της και φεύγει για ψώνια |
Ο κακός λύκος βρίσκει ευκαιρία και μπαίνει στο σπίτι |
Το μικρότερο κατσικάκι κρύβεται πίσω από το ρολόι και γλιτώνει από τα δόντια του λύκου |
Η μαμά Κατσίκα βρίσκει το λύκο να κοιμάται κάτω από ένα δέντρο, με την κοιλιά παραφουσκωμένη. |
Κόβει την κοιλιά του και βγάζει από μέσα τα κατσικάκια |
Ο λύκος διψασμένος σκύβει να πιει νερό στο ποτάμι |
Πέφτει στο ποτάμι και πνίγεται |
Τα κατσικάκια χαρούμενα αγκαλιάζουν τη μαμά τους. |
Στα πλαίσια των εικαστικών αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια μακέτα για το παραμύθι μας!
Η μακέτα μας εμπλουτίστηκε με ήρωες του παραμυθιού, που μας έστειλαν οι φίλοι μας από τα συνεργαζόμενα σχολεία.
Αφού λοιπόν βοηθήσαμε με τα πειράματα μας την κατσίκα να βυθίσει το λύκο στο νερό, το ξανασκεφτήκαμε και επειδή είμαστε και φιλόζωοι αποφασίσαμε να σώσουμε το λύκο. Εξάλλου όλοι αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία!!!!
Και πώς θα βοηθήσουμε το λύκο να βγει από το ποτάμι;;;;
Θα φτιάξουμε κάτι να τον τραβήξουμε.......
Βρήκαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για την τροχαλία.. Τα παιδιά ανέλαβαν να
φτιάξουν την κατασκευή με τα τουβλάκια.
Η τροχαλία μπήκε στη θέση της και είναι έτοιμη να τραβήξει το λύκο..
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τον τρόπο που βγάλαμε το λύκο από το νερό!
Κι εμείς σας ευχαριστούμε φίλοι μας, για τις πολύ ωραίες δρατηριότητες που κάναμε μαζί σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα παιδιά του Νηπιαγωγείου Παλατιτσίων Ημαθίας