Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021

eTwinning 2021-22- Κόκκινη κλωστή δεμένη...δεξιότητες γυρεύει!

Καλωσορίζοντας τη νέα σχολική χρονιά και καθώς το eTwinning  έγινε πια μια αγαπημένη μας συνήθεια, με χαρά σας παρουσιάζουμε τη συμμετοχή μας στο νέο μας έργο "Κόκκινη κλωστή δεμένη... δεξιότητες γυρεύει". Το έργο θα συνδεθεί με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, όπως αυτά ενσωματώθηκαν στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.

Στο έργο αυτό θα ασχοληθούμε με τα κλασικά παραμύθια, όπου οι ήρωες των παραμυθιών θα κληθούν να έρθουν πιο κοντά στην πραγματικότητα που ζούμε και να περάσουν μηνύματα οικολογικά, κοινωνικής ενσυναίσθησης κλπ και να βοηθήσουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα), δεξιότητες του νου(ρουτίνες σκέψης). Οι ήρωες των παραμυθιών θα αναθέτουν στα παιδιά κάθε φορά μια αποστολή κι αυτά θα αναζητήσουν τρόπους να ολοκληρώσουν τις αποστολές τους, αλληλεπιδρώντας με τα άλλα μέλη της ομάδας.

Το πρόγραμμά μας φιλοδοξεί να προάγει τη φιλαναγνωσία και παράλληλα την κριτική σκέψη, την ανάπτυξη της φαντασίας και την ενίσχυση γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μας.

Το έργο δίνει έμφαση σε ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, στην παράλληλη χρήση συμβατικών μέσων διδασκαλίας και μέσων από το χώρο των ΤΠΕ και στην χρήση ποικιλίας τεχνικών και δραστηριοτήτων όπως η δημιουργία εννοιολογικών χαρτών, η ενεργητική ακρόαση, ο διάλογος και η ανταλλαγή απόψεων, η δραματοποίηση, τα παιχνίδια ρόλων, οι κατασκευές και η ζωγραφική, η δημιουργία αυτοσχέδιων ιστοριών, η εικονογράφησή τους, η δημιουργία παρουσιάσεων, η δημιουργία αφισών κλπ, επιδιώκοντας την ενεργή εμπλοκή και συμμετοχή των παιδιών σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του.

 

Στόχοι του έργου μας

·         Να αναζητήσουν μέσα από τα παραμύθια αξίες, όπως ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ανθρώπων και της φύσης, η ελευθερία κλπ

·         Να εντοπίσουν και να κατανοήσουν την υπερβολή που υπάρχει στη σκιαγράφηση των ηρώων στα κλασικά παραμύθια,  αλλά και την παρουσίαση ζώων με ανθρώπινα χαρακτηριστικά (ανιμισμός).

·         Να επικοινωνήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με συνομήλικους πέρα από τα όρια του σχολείου τους με τη χρήση των ΤΠΕ.

·         Να καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση.

·         Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι.

·         Να χρησιμοποιούν δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.

·         Να εισαχθούν στην αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη μέσα από δραστηριότητες ρομποτικής.

·         Να γνωρίσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια για πειραματισμό και παραγωγή έργων.

·         Να δώσουν άλλη διάσταση στα κλασικά παραμύθια τροποποιώντας τα με βάση την πραγματικότητα που βιώνουν.

·         Να μάθουν μέσα από τα παραμύθια μαθηματικές έννοιες (αριθμούς, συμμετρία κλπ), τα χρώματα, τις ημέρες της εβδομάδας κλπ

·         Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να μάθουν παραμυθένιες λέξεις και στα αγγλικά.

      Να συλλέγουν πληροφορίες και να τις ταξινομούν.

      Να διατυπώνουν ερωτήματα, τα οποία μπορούν να απαντηθούν μέσα από τη διερεύνηση δεδομένων.

Διαδικασία της εργασίας

Κάθε νηπιαγωγείο θα έχει ευελιξία στον τρόπο που θα επιλέξει να εργαστεί ανάλογα με την σύνθεση της ομάδας, τα ενδιαφέροντα των παιδιών και τις εμπειρίες τους. Το παραγόμενο υλικό (ζωγραφιές, ιστογράμματα, παρουσιάσεις, βίντεο κλπ) που θα προκύπτει στην πορεία υλοποίησης, θα αναρτάται στο twinspace του έργου έτσι ώστε να υπάρχει συνεχής ροή και ενημέρωση αλλά και ανταλλαγή ιδεών. Επιπλέον θα υπάρχει πιο άμεση τακτική επικοινωνία με προγραμματισμένες βιντεοκλήσεις στο τέλος κάθε μήνα, όπου τα νήπια θα μπορούν να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες, να προτείνουν δραστηριότητες κλπ. Επιπλέον η επικοινωνία των συνεργατών θα γίνεται και μέσα από ομάδα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την πιο άμεση επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων.

Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο και θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ: Γνωριμία σχολείων και μαθητών.

Αναζήτηση τίτλου έργου (προτάσεις και ψηφοφορία) και δημιουργία μασκότ και λογότυπου.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ: Γνωριμία με τα μέρη του υπολογιστή, ανίχνευση πρότερων γνώσεων, δημιουργία εννοιολογικού χάρτη, έναρξη έρευνας, ασφάλεια στο διαδίκτυο, εισαγωγή στον προγραμματισμό, Ρομποτική, Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα, (Δημιουργώ και Καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία)

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ: Δικαιώματα μέσα από τα κλασικά παραμύθια(Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη) 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ: Κλιματική αλλαγή, Προστασία της φύσης, φυσικές καταστροφές (Φροντίζω το Περιβάλλον)

ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ: Ασφάλεια-αυτομέριμνα(Ζω καλύτερα - Ευ ζην)

 

Καλή επιτυχία σε μας και σε όλους τους συνεργάτες του έργου!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου