Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Ρούχα χειμωνιάτικα φορώ....

Με αφορμή το κρύο των ημερών, και αφού μιλήσαμε για το χειμώνα, ξεκινήσαμε να διαπραγματευόμαστε τη θεματική ενότητα "ρούχα χειμωνιάτικα φορώ...".. Είναι ένα θέμα πολύ οικείο στα παιδιά και θεωρήσαμε ότι θα παρουσιάσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον..
Το καθιερωμένο ιστόγραμμα.. Τι γνωρίζω για το θέμα..

Ποια είναι τα χειμωνιάτικα ρούχα;;
Είδαμε πίνακες αναφοράς...

Φτιάξαμε έναν δικό μας πίνακα αναφοράς!!!
Μιλήσαμε για τη χρησιμότητα τους......
Μαζέψαμε από την κρεμάστρα όλα τα σκουφάκια, κασκόλ και γάντια, τα φέραμε στην παρεούλα και κάναμε ομαδοποιήσεις.. Λόγω των ιώσεων είχαμε πολλές απουσίες... έτσι δεν είχαμε αρκετά από αυτά!!!
Στη συνέχεια τα μετρήσαμε και σε κάθε ομάδα γράψαμε το σωστό αριθμό....
Κάνοντας αντιστοιχίσεις λέξεων απλώσαμε την μπουγάδα με τα χειμωνιάτικα ρούχα....




Κρεμάσαμε τη κάθε εικόνα μαζί με τη σωστή λέξη, κάνοντας αντιστοίχιση των λέξεων.. έτοιμη η μπουγάδα μας...
Παίξαμε παιχνιδάκια...... ποιος θα φορέσει πρώτος το κασκόλ, γάντια και σκουφάκι;;;
Ποιος θα καταφέρει να ντύσει πρώτος τον φίλο του;;;
Έπρεπε να δείτε τη χαρά και την αγωνία στα πρόσωπά τους!!!!

Μάθαμε ένα παιχνιδοτράγουδο που άρεσε πολύ στα παιδά και το οποίο βρήκαμε εδώ.. παιχνιδοτράγουδο
Τα λόγια είχαν ως εξής:
 

Κάναμε αναπαραγωγή μιας δεδομένης σειράς, βάζοντας τις καρτέλες στη σωστή θέση!!!

Το πρωτότυπο ήταν ασπρόμαυρο και οι καρτέλες έγχρωμες, για να μην χρησιμοποιείται το χρώμα ως κριτήριο...
Κάναμε και μια χειμωνιάτικη σύγκριση.. τι φοράει το κορίτσι, τι φοράει το αγόρι, τι κοινό φοράνε και οι δύο....( ιδέα που πήραμε από το διαδίκτυο)

Τα παιδιά παρατήρησαν την εικόνα και οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν σε ένα ειδικό φύλλο...

Σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν τα συμπεράσματά τους..

Ταιριάξαμε τα παντελόνια με τις κατάλληλες μπλούζες.. Στο παντελόνι αναγράφεται ο αριθμός ενώ στην μπλούζα υπάρχει πλήθος αντικειμένων..
 Τα παιδιά έκοψαν από περιοδικά ρούχα του χειμώνα προκειμένου να φτιάξουν κολλάζ.. το αποτέλεσμα είχε ως εξής..



Διαβάσαμε την ιστορία   Τα γάντια του Άρη του ξεχασιάρη, ...
Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τα ζώα που μπήκαν μέσα στο γάντι του Άρη

δίνοντας έμφαση στη σερά με την οποία μπήκαν... έτσι βάλαμε στη σειρά τις καρτέλες χρησιμοποιώντας τα τακτικά αριθμητικά 1ος, 2ος, 3ος, 4ος, 5ος.
Η ίδια διαδικασία έγινε με ένα ψυχοκινητικό παιχνίδι. Κάθε παιδί ήταν ένα ζώο.. χόρευαν με τη μουσική και όταν αυτή σταματούσε έμπαιναν στη σωστή σειρά..


Στη συνέχεια δραματοποιήσαμε την ιστορία.. η δραματοποίηση είναι αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών και την ζητούν σχεδόν πάντα...
Ένα σεντόνι από το ολοήμερο έγινε το γάντι και τα παιδιά ένα ένα έμπαιναν μέσα αναταλλάσοντας διαλόγους...

Αλλά πώς γίνονται τα ζεστά χειμωνιάτικα ρούχα;;; από τι υλικό είναι φτιαγμένα;;;
Διαβάσαμε το βιβλίο....
Βάλαμε στην παρεούλα τις εικόνες στη σειρά με βάση την χρονική ακολουθία..
Στη συνέχεια το κάναμε και σε φύλλο εργασίας..

Πιάσαμε μαλλί πλεξίματος για να νιώσουμε την αφή του...
Τα παιδιά ζήτησαν να δουν πώς πλέκεται ένας σκούφος.... Η κυρία έφερε τα δικά της πλεχτικά, μαλλί, βελόνες και βελονάκι...
τα είδαν και πειραματίστηκαν...όλοι.. αγόρια και κορίτσια!!!





 Κατασκευή: Ντουλάπα με τα ρούχα του χειμώνα....



Χρησιμοποιώντας μαλλί τα παιδιά έφτιαξαν κολλάζ..





Τελειώσαμε με τους γρίφους για τα ρούχα του χειμώνα...
- τι είναι αυτό που το φοράμε στο κεφάλι και μας ζεσταίνει το χειμώνα;;;
- τι είναι αυτό που είναι μακρύ, πολύ μακρύ και το τυλίγουμε γύρω από το λαιμό μας;
 και άλλους πολλούς!!!!!

Συντάχθηκε από την Αναστασία Κωνσταντίνου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου