Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

Μήλο μου κόκκινο!!

Τις μέρες αυτές ασχοληθήκαμε με τα μήλα, καθώς το μήλο είναι ένα αγαπημένο φρούτο των παιδιών με μεγάλη διατροφική αξία και βρίσκεται σε αφθονία αυτήν την εποχή.. Μάθαμε λοιπόν πολλά πολλά για τα μήλα..
Ξεκινήσαμε με το ιστόγραμμα "τι γνωρίζω"..... για να διερευνήσουμε τις προυπάρχουσες γνώσεις των παιδιών..

και συνεχίσαμε με το τι θέλω να μάθω.....
Η λέξη ΜΗΛΟ από πόσα γράμματα αποτελείται;;;
Βάζουμε στη σειρά τα γράμματα και συνθέτουμε τη λέξη..
Αρχικά βλέποντας τη λέξη..  και στη συνέχεια , για όποιον το επιθυμούσε, χωρίς αυτή να φαίνεται..
 Τα μεγαλύτερα παιδιά τα κατάφεραν περίφημα!!!
 Σε φύλλο εργασίας κόψαμε και κολλήσαμε στη σωστή σειρά τα γράμματα της λέξης ΜΗΛΟ.

 Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο από το σπίτι τους μήλα διαφόρων ειδών για να τα μελετήσουμε και να τα δοκιμάσουμε..

Χωρίσαμε τα μήλα σε κατηγορίες ανάλογα με το χρώμα τους...


Στη συνέχεια μιλήσαμε για το ολόκληρο, το μισό και το 1/4.....
Τέλος η κυρία καθάρισε τα μήλα και τα δοκιμάσαμε.... Συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας( από το περιοδικό σύγχρονο Νηπιαγωγείο τευχ. Σετ.-Οκτ. 2015) για να δηλώσουμε αν μας άρεσε το μήλο που δοκιμάσαμε...

Μάθαμε και ένα αίνιγμα για το μήλο κια φυσικά το ζωγραφίσαμε....
Στο κλασικό τμήμα δούλεψαν με τα μοτίβα και έκαναν αναπαραγωγή μοτίβων με μήλα..

Βάλαμε σε καλάθια τόσα μήλα όσα λέει ο αριθμός...

Είδαμε τον πίνακα του Πωλ Σεζάν "Μήλα και ηράνθεμα" . Τι απεικονίζει;

Ακούσαμε τη ιστορία (από το περιοδικό Σύχρονο Νηπιαγωγείο τευχ. Σεπ-Οκτ.2015) για το πώς ο ζωγράφος έκανε το έργο του..


Αναπαραστήσαμε τον πίνακα με υλικά που είχαμε στο νηπιαγωγείο... και έτοιμος ο δικός μας πίνακας..
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να βρούμε και να απομονώσουμε κάποια στοιχεία του πίνακα..
Σε φύλλο εργασίας( από το μπλογκ της κ. Τάνιας Μάνεση) στην παρεούλα κυκλώσαμε τα στοιχεία αυτά..


Γίναμε και εμείς ζωγράφοι, σαν τον Πωλ Σεζάν κι ζωγραφίσαμε παρόμοιους πίνακες...


 Από ποιο δέντρο παίρνουμε τα μήλα;; 
και από ποια μέρη αποτελείται η μηλιά;
Είδαμε ένα βιντεάκι, που άρεσε πολύ και στα παιδιά, και αναφέρεται στην ανιδιοτελή αγάπη της μηλιάς για ένα αγόρι...
Τι μπορούσε να δώσει η μηλιά;;;
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τα στάδια που πέρασε η σχέση της μηλιάς με το αγόρι... Τα καταγράψαμε-ζωγραφίσαμε όλοι μαζί στην παρεούλα..
Και μετά ο καθένας μόνος του σε φύλλο εργασίας, όπως μπορούσε...


 Μιλήσαμε για τον κύκλο της ζωής του μήλου.. Πώς ξεκινάει από τον σπόρο και καταλήγει στο μήλο. Είδαμε και μελετήσαμε τον πίνακα αναφοράς...

Κάναμε και ένα σχετικό φύλλο εργασίας..
όπου κόψαμε και κολλήσαμε στη σειρά τις εικόνες!
Λύσαμε και ένα σταυρόλεξο, σαν μεγάλα παιδιά που είμαστε!!!



Σε δύο καλάθια τοποθετήσαμε πέντε μήλα με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς...

Και στο τέλος καταγράψαμε τα αποτελέσματα...

Το πιο νόστιμο μέρος αυτής της θεματικής ενότητας ήταν φυσικά η συνταγή μηλόπιτας που φτιάξαμε και στις δύο τάξεις του νηπιαγωγείου μας....

Η συνταγή του ολοήμερου τμήματος!!

Και η συνταγή του κλασικού τμήματος!!!
Διαβάσαμε τη συνταγή και τη γράψαμε με το δικό μας τρόπο για να μπορούμε να κατανοούμε ευκολότερα τα υλικά και τις ποσότητες....

Καθαρίσαμε και στρώσαμε τα μήλα στο ταψί, μετρήσαμε τις ποσότητες, ανακατέψαμε τα υλικά, τα βάλαμε στο ταψί

Καθαρίσαμε και στρώσαμε τα μήλα στο ταψί..
ετοιμάσαμε τα υλικά για τη γέμιση..
Χτυπήσαμε τα υλικά της ζύμης...
Και έτοιμες οι μηλόπιτες!!!!!!!!!


Φάγαμε εμείς, κεράσαμε και τις μανούλες, και τους μπαμπάδες εννοείται, και πήραμε τη συνταγή στο σπίτι... την κολλήσαμε πάνω σε ένα μηλαράκι που έκοψαν τα παιδιά και στολίσανε...

Στο κλασικό τμήμα έπαιξαν ένα παιχνίδι με τα μηλαράκια και τα σκουληκάκια.. Το σκουληκάκι με τις δύο βουλίτσες θα πάει στο μηλαράκι με τον αριθμό 2.. το σκουληκάκι με τις έξι βουίλτσες θα πάει στο μηλαράκι με τον αριθμό 6... κ.τ.λ..
 Τα παιδιά γίνονται μηλαράλκια και σκουληκάκια... Τα σκουληκάκια πρέπει να βρουν το σωστό μηλαράκι για να το φάνε!!!


Μάθαμε το τραγούδι "το σκουλήκι και το φιρίκι" από το περιοδικό Σύχρονο Νηπιαγωγείο (τεύχος Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου 2010) και ξετρελαθήκαμε τόσο που έγινε το σουξέ της εβδομάδας....

Φτιάξαμε και ια κατασκευούλα για το φρίκι και το σκουλήκι
Η κατασκευή του ολοήερου τμήματος
Η κατασκευή του κλασικού τμήματος

Μάθαμε να δουλεύουμε και έναν πίνακα διπλής εισόδου με τα χρώματα των μήλων και τους αριθμούς ως το 3..
Μάθαμε και το γράμμα Μ,μ μς αφορμή το μήλο.... Βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από Μ,μ... Αναπαραστήσαμε το Μ,μ με το σώμα μας...
Και τέλος κάναμε το φύλλο εργασίας...


Τέλος συζητήσαμε για όλα αυτά που μάθαμε... και τα καταγράψαμε!!!!
Αυτά για τα μήλα...Και πάμε για άλλααααα!!!!!
                    Συντάχθηκε από την Αναστασία Κωνσταντίνου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου