Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Χρησιμοποιώ σωστά τα χρήματά μου...

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της αποταμίευσης, στις 31 Οκτωβρίου,αλλά κυρίως γιατί είναι ανάγκη της εποχής, να μάθουν τα παιδιά για τη χρησιμότητά  αλλά και την ορθή χρήση των χρημάτων, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα χρήματα αλλά και την αποταμίευση, όσο αυτή είναι εφικτή στις μέρες μας...

Διαβάσαμε το βιβλίο  "τα χρήματα δεν είναι για να τα σπαταλάμε"...
Συζητήσαμε με αφορμή το βιβλίο....... τι μπορούμε να αγοράσουμε με χρήματα και τι είναι δωρεάν.. Φτιάξαμε πίνακες αναφορές με τις απόψεις των παιδιών!!

Μάθαμε για το ΕΥΡΩ, το νόμισμα της χώρας μας
 Ποιοι άλλοι έχουν το ίδιο νόμισμα;;
 Υπάρχουν κέρματα και χαρτονομίσματα..


Προσπαθήσαμε να αναγνωρίσουμε τους αριθμούς που αναγράφονται πάνω τους ...
Κάναμε αντιστοίχιση των χρημάτων με τον πίνακα αναφοράς...


Τελευταία, εκτός από χρήματα, με τι άλλο μπορούμε να πληρώσουμε;;;


Το κλασικό τμήμα διάβασε και αυτό το βιβλίο....

 Διαβάσαμε το αυτό...........
Συζητήσαμε για το βιβλίο και την επιθυμία του Μίδα να γίνεται χρυσός ότι αγγίζει...
Δραματοποιήσαμε το βιβλίο...


Βάλαμε στη σειρά τα γράμματα και συνθέσαμε τη λέξη...
Κάναμε και φύλλο εργασίας, όπου έπρεπε να αναγνωρίσουν και να κυκλώσουν τη λέξη ΕΥΡΩ ανάμεσα σε άλλες.

Μιλήσαμε για την αποταμίευση.. τι σημαίνει;; όταν μου δίνουν χρήματα, τα μαζεύω για να αγοράσω αργότερα κάτι που έχω πραγματικά ανάγκη..
Με ποιους τρόπους αποταμιεύουμε;;





Μάθαμε και ένα αίνιγμα...........
Έχω μαγικό κουτί
κι όλο ρίχνω κατιτί!!
Όσο τρώει και παχαίνει 
τόσο πιο πολύ βαραίνει
κι αν τ΄ανοίξω και τ΄αδειάσω
χίλια δυό θε ν΄αγοράσω...
τι είναι;;;
Ο ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ
Κάναμε και ένα σχετικό φύλλο εργασίας
το κλασικό τμήμα αυτό!!

και το ολοήμερο λίγο διαφορετικό!


Ποιά από τα παιδιά της τάξης μας έχουν κουμπαρά;;

Στο κλασικό τμήμα
Στο ολοήμερο τμήμα
Μιλήσαμε για την τράπεζα και τη χρησιμότητά της.. Είδαμε λογότυπα τραπεζών.. φυσικά οι περισσότεροι αναγνώρισαν το λογότυπο της alpha bank.. Γιατί άραγε;;;;

"Μεταποιήσαμε" το κουκλόσπιτο σε τράπεζα.. Βάλαμε την επιγραφή μας, ταμειακή μηχανή, μολύβι... και φυσικά έναν ταμία... 

και το παιχνίδι αρχίζει.. και η ουρά στην τράπεζα μεγαλώνει!!!
Έτοιμα και τα βιβλιάρια καταθέσεων!!! συναλλαγή χωρίς βιβλιάριο γίνεται;;; Δε γίνεται!!



Μάθαμε παροιμίες που έχουν σχέση με την αποταμίευση και τα χρήματα και εξηγήσαμε τι ακριβώς σημαίνουν...


Λύσαμε και ένα σταυρόλεξο.....Σαν μεγάλα παιδιά που είμαστε!!!

Φτιάξαμε και μια κατασκεή: η κυρία Αποταμίευση!!

Η αφίσα που φτιάξαμε με τα παιδιά της περασμένης σχολικής χρονιάς σχετικά με την αποταμίευση και με το μήνυμα...ΣΤΗ ΖΩΗ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ, ΜΟΝΟ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ!!! σας την παραθέτω..

Αυτά.......Έπεται και συνέχεια!!!!

                                                       Συντάχθηκε από την Κωνσταντίνου Αναστασία

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Σπίτι μου, σπιτάκι μου!

Αυτές τις μέρες επιλέξαμε να μιλήσουμε για το σπίτι, γιατί είναι ένα θέμα οικείο στα παιδιά που συνδέεται με την καθημερινή ζωή τους και έχει μεγάλη συναισθηματική αξία. Αγαπημένα πρόσωπα που κατοικούν μέσα σε αυτό, είδη σπιτιών, τα δωμάτια του και τα αντικείμενα που βρίσκονται μέσα σε αυτά, τα σπίτια παλιά και σήμερα, τα σπίτια στα διάφορα μέρη του κόσμου είναι αυτά που μας απασχόλησαν...
Πρώτα απ΄όλα κάναμε ένα ιστόγραμμα, προκειμένου να διερευνηθούν οι προυπάρχουσες γνώσεις  των παιιδών.
Τα παιδιά διατύπωσαν τα ερωτήματα τους σχετικά με το τι θέλουν να μάθουν!!
Έτσι ξεκινήσαμε τη διαπραγμάτευση του θέματος..
Τα παιδιά περιγράφουν τα σπίτια τους και στη συνέχεια τα ζωγραφίζουν..


Παρουσιάζουν την ζωγραφιά τους στην ομάδα, βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους.
Διαβάζουμε το ποίημα του Κ.Παλαμά "θέλω να χτίσω ένα σπιτάκι", συζητάμε σχετικά με το περιεχόμενό του  και τα παιδιά δηλώνουν που θα ήθελαν να χτίσουν το σπιτάκι τους..

Μιλούν για τα αγαπημένα πρόσωπα που ζουν μέσα στο σπίτι τους. Ποια είναι και πόσα;;;

Φτιάχνουμε κατασκευή.. σπιτάκι με φάκελο αλληλογραφίας και τα μέλη που κατοικούν μέσα σε αυτό με φιγούρες κολλημένες σε γλωσσοπίεστρα.
Στο σπίτι αυτό κατοικούν ο μπαμπάς, η μαμά,το κοριτσάκι και ο μικρός αδερφούλης. Τίνος είναι αυτό το σπίτι με τις υπέροχες γλάστρες;;;
Μιλήσαμε για τα διάφορα δωμάτια του σπιτιού.. είδαμε και μελετήσαμε πίνακες αναφοράς..
Ο πίνακας είναι από το ιστολόγιο της Τάνιας Μάνεση
 Κάναμε αντιστοίχιση της λέξης με το σωστό δωμάτιο..


Τι κάνουμε σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού;;;;;
Όλα είναι ιδέες των παιδών....

Μελετήστε με προσοχή τις ζωγραφιές που συνοδεύουν το κείμενο!!!! χαχα!!!
Με παντομίμα τα παιδιά προσπαθούν να εξηγήσουν στους υπόλοιπους κάτι από αυτά που κάνουμε στα διάφορα δωμάτια του σπιτιού!
Συζητάμε για τα αντικείμενα που βρίσκονται σε κάθε ένα από τα δωματια του σπιτιού.
Βλέπουμε πίνακες αναφοράς και ονομάζουμε τα αντικείμενα..

Στη συνέχεια κάναμε ταξινομήσεις των αντικειμένων.. σε ποιο δωμάτιο ανήκει το κάθε αντικείμενο;;

Τα παιδιά δούλεψαν και ένα σχετικό φύλλο εργασίας..

Παίξαμε το παιχνίδι "πετάει- πετάει" με αντικείμενα του σπιτιού. Όταν ένα αντικείμενο βρίσκεται στο σπίτι σηκώνουμε το χέρι, διαφορετικά δεν το σηκώνουμε καθόλου..
Φτιάξαμε σπίτια από εφημερίδες.....

Σειροθετούμε σπίτια ανάλογα με το ύψος τους, από το χαμηλότερο στο ψηλότερο..
Στην παρεούλα με εικόνες σπιτιών..

Σε φύλλο εργασίας, όπου κόβουν, χρωματίζουν και κολλούν τα σπίτια από το χαμηλότερο στο ψηλότερο..
Λύνουμε γρίφους σχετικούς με το σπίτι...


Μαθαίνουμε για τα διάφορα είδη σπιτιών...
Και δηλώνουμε που μένουμε! Πού μένουν τα περισσότερα παιδιά του ολοήμερου τμήματος του νηπιαγωγείου Παραλίας Οφρυνίου;;
Σε πολυκατοικία!!!!!!!

Μιλήσαμε για τα σπίτια στα διάφορα μέρη του  κόσμου.. Τα σπίτια των Εσκιμώων, των Ινδιάνων, των Αφρικανών και των Κινέζων...

Αναζητήσαμε πληροφορίες στο βιβλίο "Μια ζωή σαν τη δική μου" και διαβάσαμε τα σημεία που μας ενδιέφεραν...

Κάναμε και το σχετικό φύλλο εργασίας.
Είδαμε και συζητήσαμε για τον πίνακα του Κλεέ "το κάστρο και ο ήλιος"....
Τι χρησιμοποιεί για να φτιάξει το έργο του αυτός ο ζωγράφος;
Φτιάξαμε και εμείς σε ομάδες τα δικά μας "κάστρα με ήλιους"



και στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε.. όπως μπορούσε ο καθένας!
Αλήθεια, γιατί χρειαζόμαστε το σπίτι μας;;;...
Συζητήσαμε για το δικαίωμα όλων των ανθρώπων να έχουν ένα σπίτι, αλλά και για το πολύ σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι άστεγοι άνθωποι!!! Είδαμε εικόνες και τα παιδιά πραγματικά προβληματίστηκαν...


Πώς νιώθουν αυτοί οι άνθρωποι;; είναι χαρούμενοι;; γιατί;; τι να σκέφτονται;;
Μακάρι μια μέρα όλοι οι άνθρωποι να έχουν το σπίτι τους!!!!!!!!!!!!!
 Έτσι κλείσαμε το θεματική ενότητα "σπίτι μου, σπιτάκι μου".......


                                                                Συντάχθηκε από την Κωνσταντίνου Αναστασία